Wednesday, July 21, 2010

program ke sekolah~~




hurm...hari nie 21/7/2010..
aku ahli kumpulan 8 bersama2 ahli kumpulan 10 ditugaskan di SK LONG GAFAR di area kelantan..
untuk melakukan pemeriksaan fizikal kepada budak2 darjah 1 di skul tersebut..
walaupun takut, aku cuba jgk unt wt yg terbaik...
sampai d sane, km kne bg ceramah kesihatan...dan tajuk yg dipilih ialah jangkitan cacing..flip chart unt tajuk nie, aku n iela yg buat...walaupun rase malas sgt nk wt teks, nsb baik kitowang buat smlm, n hari nie, PHN PAHIMAH mntk unt d tndatgn..alhamdulillah...seb bek buat...
aku diberi peluang unt amik 2 org bdk unt asesmen aku..sorg laki n sorg perempuan.. izzuddin bin ismail dengan nur syuhada syahirah..still remember ank2 aku yg bgitu baik...thanks adk sbb dah sngkan keje aku sedikit sebanyak...pemeriksaan fizikal diowang nie everything ok, kutu xde, kudis je syuhada ade tp da kering, so PHN kate take it easy jerk la..izzuddin lak gigi depan die cm rongak sikit but its normal pd bdk sbb gigi susu pon de lg, still can recover..bab nk check izzuddin yg aku plg segan, rase merah muka, seb bek ade izzaidah sembg2 ngn dak laki 2..aku suruh dak 2 pndg atas waktu aku check bahagian tutt die...uhuk3x..da mmg kne wt, nk wt cmane...kalau org sakit, diowang x sdar kalau wt pape pon kt die, xde la aku malu...nie dak yg aktif ttbe lak kne wt gitu, mau x merah muke aku..huhu
after pemeriksaan fzikal, check mata diowang...
after that, bawak ank2 aku g bilik kesihatan untuk amek diberi oral polio, suntikan DT/OP ngn MMR..aku bg sume 2 dpn PHN...suntikan MMR subcute n DT/OP bg IM...
alhamdulillah...diowang baik2, x nanges pon...xde nk struggle...n aku bersyukur sgt2 sbb arinie ALLAH permudahkan urusan aku...
tp, bile balik kelas...aku dpt tawu, aku fail paper komuniti yg exam baru2 nie..n puan nazita suruh aku jupe die...my god..mntak2 la xde kne mrh truk..sbb aku salah fakta..hurmm
fact is fact...of cos xley ubah...salah sikit, abes la...hurm :(
ptg td mase Pn ZU..aku kne present tntg intervensi kejururawatan...xsgka kump kami kne puji kump terbaik..malu aku sorg2 kt depan klas 2...actually, bkn aku pon yg buat sume 2..ktowg bncang2 1 kump, kak fai take main point, n then aku elaborate ayt bdk2, n lastly iela susun balik ayat aku, tmbah bg pnjg sikit n iela gk yg wt slideshow...kerjasama yg memberangsangkan...terubat gk aty aku bile pn Zu puji even bkn aku yg wt pon...cuma x abes pk psl paper pN nazita...mesty kene sembur...hurmm
ya ALLAH...kau permudahkan lah perjalananku demi mencapai diploma yg amat diharapkan oleh mama..walaupon aku msk sbb mama, namun, aku semakin syg dgn dunia baru aku...reality kehidupan betul2 di depan mata aku..aku blh nmpk hitam putih kehidupan, onak ranjau yg melintang dan betapa sshnya HIDUP~~
erm...aku risaukan mama..2 je..risau mama..nk je ade d sebelah mama skrg neh n pluk mama..betapa terlukanya aty seorg ibu..hurm..mama, along, kakcik ngn sue syg mama sgt3x...
esok aku g umah kak ekin...hurmm..merempat rumah org...nk wt cmane, umah sendiri jauh...hurmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...