Sunday, April 17, 2011

hAri pErtAmA d wAd pSy~~

hari nie, aku nk story pasal hari pertama d wad psychiatric..
nak kate takowt tuh, ade la jugokk..huk3x~~[mule2 jela..hik3x~]
aku di tugaskan di wad C..ehem..serve obat..mari3x..makan obat suma..sstgh kne amek bp n gm..huhu
risperidol ubt antipsychotic..tindakan nye nk krgkan skt otak..huhuhu
awal2 kne warning sbb duk selak2 buku nota kecik..huhuhu..tp, xpe, at least SN nmpk la jgk aku cetadi n salin2..hehe...
pastu pt pon makan...
after that, kitowang berkebun..geram giler kot aku tgk pokok pauh yg buah pauh die duk begayot mayot ats pokok..huk3x~~kecur air liur seyh..
xpew2x..alek perak t nk suwuh along cari laa..ley nyicah2..hihi
after that, main congkak n dam..aku kalah ngn pt..uwaaaaa...cdey3x~~
tyme g toilet ngn k.nis..pt wad laki duk intebiu aku..aku pon dgn jujurnye~~~~
pt : kak, kak..akak jg wad mana??[die lg tua dr aku kowt, pggey aku kak plak..sipak kang!!]
aku : kak jg wad puan nie ha..[layankan ajewww~~]
pt : oo..kak, ade hok comey2 dop sane??[gatainyeeee]
aku : haa...rama hok comey2..bakponyo??
pt : adjust sy sa.
aku : alaa...carik ndiri la..
pt : misi ado hok comey2 dop?
aku : misi rama hok comey2..bakpo?
pt : tahu doh..akak pon comey gok..da kawen ke kak??[ahh..sudahhh]
aku : ha lah..kawen doh kito nie ha..
pt : oo..kawen dah..anok bapo doh, kak??
aku : xdop anak lg..xdok rezeki lg tuhan nok bwi
pt : oo..baru kawen la nie kak??
aku : ho la..baru jah lg
pt : oo..kak umo bapo, kak?
aku : agak2?
pt : 29 taun?[samdol..tua sgt ke aku???]
aku : ha..btul dah la tu
pt : jolo ko??btul sy teka deh..
aku : betul la tu..
pt : sy umo 27, kak..
aku : la..adik la neh?
pt : ho la..sbb tu sy panggil akak nie kak[kuang3x~~~]
layankan ajew...zassss...yg k.nis duk glak sorg2 lam toilet..hampes..haha
pastu, aku buat admission ngn Dr nik, n tiha, sue, zura, ngn aina..
conclusion yg aku ley wat..xsemua yg kite nmpk normal tu sebenarnye normal..
n x semua yg ad lam wad gila tu betul2 gila..bile die sedar die sakit, die makan ubat..
die pon ley jd normal mcm kite..alhamdulillah..pengalaman nie amat berharga buat aku..
kalau aku x msk kolej nie, aku x kan blaja mcm nie..syukur ya allah..n thanks buat mama~~

1 comment:

  1. salam,,,nak tanya kak su kija sbagai apa ek,,,,?penolong pegawai kesihatan persekitaran,,,sebab nak tanya pendapat n pgalaman..kalu ka su rjin nak kongsikan pgalaman n balas pertanyaan saya boleh hantar emel kat catloverfamily@yahoo.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...