Friday, November 18, 2011

lulus da exam group 1/2009~~

alhamdulillah..aku mengucap syukur pd illahi..
semalam result exam da kuar..kitowang lulus 100%
untuk kali kedua lepas sem 3 x silap aku..
sesungguhnya aku epi sgt2 sbb kwn2 yg lemah lulus even aku x membantu ape pon..
hurm...lepas nie..tggu keje...
mintak2 la group aku dpt keje 100%..
sebab kerajaan da makin xde duit, so die decide nk amek yg ponter tinggi2 je keje..
dah tu..duit elaun bulan2 tuh, lesap cmtu jela??gitu??
x ke merugikan~~kn?kn?kn?
ntah la..aku x taw pe diowang pk..hurmm~~
minggu nie keje kt A&E..emergency..casualty..ahh..same la tuh..
agak bz..bukan agk la..tp, mmg bz pon..
aku kne mara ngn geng2 aku sbb rajin sgt..hadoi..
aku x ley la tggal je keje kt org yg ntah aku x taw buat ke idak..huhu
pastu ade ambulans kol..aku pegi..area tesco..
ade la sorg guard collaps sbb sakit dada..suspek MI..
pengalaman mengajar kite erti kehidupan...
n pengalaman la guru yang paling2 kejam dalam dunia nie..
sbb pengalaman x penah nk menunjukkan jalan penyelesaian untuk kita..kn?
kalau seorang guru memaki n merotan kite still ade sebab n still tunjukkan jalan yg terang lg bersuluh..
tp, klau pengalaman??hanya dgn tiada suara n tiada kata, kite di ajar...
biar lah susah sekarang dr susah esok lusa..
biar lah tenat sekarang n menangis skrg andai esok aku bisa tersenyum..
jiwa yg meronta xkan terus meronta..
hidup ini adalah karma..
bile hr ini kau di atas..jgn kau ingt hari esok pon kau akan still di ats..
ad masa2nya kau akan di bawah n dipijak org lg..
so, behave urself...
~~aku selalu mengingatkan diri aku tentang itu...tp, ramai manusia x sedar hakikat itu..
hati yg sering mengungkapkan 'alhamdulillah' setiap kali di khianati...n sedar ALLAH lebih berkuasa membalas setiap perlakuan hambanya~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...